De mens is fascinerend. Als kind al verwonderde het mij dat wij allen in dezelfde wereld leven, in principe allemaal hetzelfde zijn en toch zo verschillen. Ik observeerde de mens en onderzocht de verbanden in het gedrag. ‘Waarom mensen op een bepaalde manier leven, zich gedragen, beïnvloed en gedreven worden’.

Na mijn studie aan de modeacademie Charles Montaigne ben ik een aantal jaren als prognosestyliste (trendwatcher) werkzaam geweest in de mode.

Door mijn interesse in de eigenschappen en het gedrag van de mens ging ik vervolgens werken in de marketing en strategie.

Hier adviseerde ik organisaties over visie, strategie, product/concept ontwikkeling en communicatie. Mijn specialisatie was het in beeld brengen van de belevingswereld en de karaktereigenschappen van klantgroepen, merken en organisaties. Opdrachtgevers; De Verenigde Naties, Robeco, ING, Eneco, Philips, de Staatsloterij en de ANWB.

Na ruim twintig jaar gewerkt te hebben in de marketing en strategie nam ik de uitdaging aan of het mogelijk zou zijn het karakter (van mensen, merken en organisaties) in beeld te brengen. In 2005 huurde ik een atelier en bestudeerde kleuren, vormen, energieën, patronen, symbolen en hun relatie met karaktereigenschappen. In de loop der jaren vormde zich, mede dankzij de duizenden deelnemers, de methodiek van Het Karaktersymbool

Het Karaktersymbool ’De unieke manier hoe een ieder van ons de wereld filtert, interpreteert en beleeft’

 

inspiratie

 

onderzoek

 

Het karaktersymbool